+1 az I5-ösnek (Ryzen-eket nem ismerem)
Mondjuk azoknak a programoknak, amit felsoroltál, most elég egy I3, vagy
egy Pentium is, de ha hosszabb távra gondolkodunk, akkor mindenképpen jobb
a több mag. Még azért is kérnék legalább négy magos procit, nem lesz-e
szükség a későbbiekben virtualizációra.

Nálunk most I5-ösök vannak, 4GB memóriával és HDD-vel a géptermekben. A
LEGO programokon kívül mindenben ugyanazok vannak fent, amiket írtál.
Flottul megy rajtuk minden.
Most kaptunk az irodákba néhány 4-5 éves Pentium gépet. 15 éves
Core2-eseket cserélek ki rájuk. Pentium G2130/3,2GHz, 4GB RAM
(DDR3/1600MHz), 250GB HDD (SATA3). Ugyanazt az image-t tettem rá, mint a
tanulói gépekre. Csak az irodai programokat néztem, teljesen jól működnek
rajtuk. Igazából nem érzek semmi különbséget az I5-ösökhöz képest.
Próbáltam Youtube-os 4K videókat is lejátszani, azt is viszik akadás nélkül.

Igazából szerintem nem is a proci a szűk keresztmetszet ezeknél a gépeknél,
hanem a háttértároló. SSD-vel megtáltosodnának.

Külön videokártya oktatásra használt gépekbe szerintem nem szükséges. Itt
esetleg azt érdemes megfontolni, hogy a monitoroknak és a gépeknek legyen
DP vagy HDMI csatlakozása. Szebb képet ad, mint a D-Sub. De ez igazából ma
már alap is.

A LEGO programozás miatt esetleg elgondolkodnék Bluetooth adapteren,
legalább néhány gépbe. Kényelmesebb, mint USB-n feltölteni, ráadásul a
Boost-ot is lehet vele használni, esetleg, ha szempont egyáltalán...

Üdv,
Venczel József

Schveibert Robert <robert.schveib...@gmail.com> ezt írta (időpont: 2019.
okt. 7., H, 6:07):