Talán kellene egy landroid nevű alkalmazás az egyik telefonra.
Azzal ki lehet iratni az IP paramétereket, gateway, dns, stb.
Amúgy szerintem ha le van tiltva a mobilnet, akkor nem csatlakozik le.
Az 5.1-es androidtól volt ilyen beállítás hogy régi dhcp kliens használata, ez az ami még befolyásolhatja a dolgot.