Szia!

Na amire tudok, válaszolok. Beleírtam a kérdéseidhez.

> [...]
> hagyjuk.
>
> De, Örülünk a fejlődésnek.
>
> A listán sokszor sok formában előfordultak a témában felvetések, ezeket
> figyelgettem, de mint kívülálló nem tudtam megnézni.
>
> Kérdéseim lennének egyrészt azért mert a szakik semmire - tehát semmire! nem
> tudtak válaszolni, írásos dokumentációt nem kaptunk, a nif-nek írtam, várom a
> választ. Másrészt azért is kérdezek nálatok, mert ti már "kisújjból" is
> tudjátok a választ, van tapasztalatotok.
>

> kötelező-e minden tanárt, tanulót felvinni a rendszerbe
Arról én sem tudok, hogy ez kötelező lenne. Szerintem nem az. Nálunk mondjuk
tiltott a tanulóknak a mobilhasználat, ez már eleve kizárja azt, hogy tanulót
vigyek fel a rendszerbe.
> lassítja-e az általános kapott netsebességet a sok ügyfél
Mivel ugyanazt a sávszélességet használja, amit a privát és a publikus szegmens
is, ezért igen, lassítja. Illetve csak akkor, ha ezek az ügyfelek egyszerre
elkezdenek netezni. Nyílván, ha senki nem netezik, akkor nincs mi lassítsa.
> kapunk-e automatikusan, kérhetünk-e nagyobb sávszélességet
Na ez jó. Kérni kérhettek, van erre valami nyomtatvány. Elvileg a project része
volt az is, hogy mindenhol megemelik a sávszélességet is. Nálunk mondjuk meg is
tették automatikusan. Ha jól tudom, tanulói létszámhoz mérik a kapott
sávszélességet és gigabites vonalat azt hiszem 500 fő fölött kaphat a suli.
> a vendég wifi bejelentkezési neve és jelszava, és lejárati ideje
Ez mindig fönt van a dashboard-on (a 2.0-áson, és ha jól tévedek, a régi
dashboard már nem is megy). A lejárati idővel együtt, ami egy hónap.
Dashboard 2.0: https://dashboard.niif.hu/signin
<https://dashboard.niif.hu/signin>

> hogyan kell felvenni egyénileg, vagy csoportosan felhasználókat (csoportoshoz
> van valami excel, vagy hasonló, milyen adatot kell megadni okt azonosító + ?)
Lehet egyénileg is és csoportosan is. A dashboard-on tudod ezt megtenni a
„Felhasználók“ menüpont alatt. Ott van egy import/export is és link is van,
hogy hogyan kell. Én mass importot/exportot még nem csináltam, mert nem
kellett. A linken szerintem le van írva, hogy milyen excel tábla kell az
importhoz.
> lehet-e a edu és a vendég felhasználók sebességét limitálni, csökkenteni, ha
> igen mi az a minimum ami pl elég Kahoot és társaihoz
Nem lehet.
> tudok-e felvett felhasználót törölni
Igen. És kell is szerintem sűrűbben az utóbbi időben, amikor nagy a tanárok
„vándorlása“. Én soha nem hagyok benne olyan tanárt, aki elhagyja az iskolát,
még akkor sem, ha másik intézménybe kerül. Így tiszta marad az adatbázisom.
Majd a másik intézményben kap újat és kész.
> tudok-e egyénileg szabályozni, vagy csak mindenkit egységesen
Mit szeretnél szabályozni? Ezeket lehet egyénileg: státusz (pl. aktív),
jogviszony (pl. pedagógus), plusz tudod törölni. Ja, meg még tudsz adni
levelezési kvótát és aliasokat is új létrehozásakor, illetve még módosítani
tudsz. A felhasználói nevet és a jelszót is Te állíthatod be, hogy mi legyen.
> esetleg mire kell még majd figyelni?
Passz. Belejössz majd mint kiskutya az ugatásba! :-)))