Szia,

Most, hogy szóbahoztad a wifit, eszembe jutott egy közelmúltbeli
különös megfigyelésem. A Te problémád valószínűleg nem ezzel függött
össze, de talán nem haszontalan, ha leírom a tapasztalataimat:

Nos, majdnem ugyanaz a szitu: egy szobában két laptop, eduroamra
csatlakozva és nem tudják elérni egymás hálózati szolgáltatásait.
Tűzfal korlátozás kizárható. Ha nem eduroamra, hanem helyi soho wifi
AP-ra csatlakoznak, akkor semmi gond nincs. De akkor sincs akadály, ha
eduroamra csatlakoznak ugyan, de nem egy szobában vannak, hanem
épületen belül különböző AP-kra lépnek föl. Ezek a tények. Körbejártam
az épületben, kezemben egy laptoppal, amiről folyamatosan pingeltem a
zsebemben levő telefon IP-jét (mindkettő eduroam természetesen). Mivel
barangolás során nem egyidőben váltott a két készülék az AP-k között,
időnként futott a ping. De ha megálltam valahol és bevártam, amíg
ugyanoda vált mindkettő, akkor azonnal leszakadt.
Aztán más okból ugyan, de volt egy telefonbeszélgetésem a Kifüvel és
megemlítettem ezt a jelenséget. Erre azt válaszolták, hogy ez normális
viselkedés. Valami szofisztikált magyarázatot is adtak rá "biztonsági"
okokra hivatkozva, de azt nem igazán értettem, hogy őszinte legyek.
Sejtelmem sincs, hogy ebben mi a ráció, ha ez egy szándékos
konfigurálás eredménye.

Üdv,
András

Horváth Péter <justicefri...@freemail.hu> ezt írta (időpont: 2019.