Szia!

2020. 01. 15. 11:05 keltezéssel, Kunci írta:
Ha a jegyek átlaga alapján számított pontokat nem 10-zel hanem 20-szal szorozzátok és a felviteli pontokat 100%-ban számoljátok akkor szerintem tökéletesen megfelel a rendeleti előírásnak. A max. pontszám 200 ebből 100 szerezhető a központin és 100 a jegyek alapján.
A tanuló pontjai: 20x4+90=170
B tanuló pontjai: 20x5+80=180

A példában azért szoroztam 10-el, mert 10 db érdemjegyet vettem figyelembe, és az egyszerűség kedvéért mindegyik 4-es és 5-ös volt. De ezek szerint megtehetjük azt, hogy a 7. év végi és a 8. félévi 5-5 db érdemjegyét kétszer számoljuk, így már 20 db érdemjegye "lesz" és az max 100 lesz?! Vagyis a figyelembe vett jegyeinek összegét felszorozhatjuk kettővel?

Veres Sándor