Én hosszú idők óta használok ESXi-t, nem térnék át a másikra, mert atom stabil.

Az ESXi nem fizetős, csak ingyenes regisztrációhoz kötött. Regisztráció után küld egy free licence kódot.

De a 16 maggal annyi gond lesz hogy egy virtuális gép csak 8-at tud belőle használni. Nem tudom mivan több virtuális gép esetén (hogy másik magokat használ vagy ugyanazokat)

https://www.nakivo.com/blog/free-vmware-esxi-restrictions-limitations/