Lehet hogy rosszul értem, de a DHCP kérés nem megy át egy routeren ami címfordítást végez.

Ha routert szeretnél AP-nek használni, akkor valóban ki kell kapcsolni a DHCP-t de a hálózatot amiben a DHCP szerver van azt a router LAN portjára kell csatlakoztatni (nem a WAN portba), és ilyenkor a router csak switch-ként működik.