Hello!
>DE törli!!
Az tuti!

>Sajnos az elején ki kellett volna kapcsolnod az alaplapi raid-et!
Most mar jo tudni.

>Én ezzel kezdtem anno!!
:(

>Kérlek azt ne mond, hogy ezen van a proxmox-od zfs-el, mert ez így időzített bomba a cache miatt!!??
Nem ZFS, de ha az lenne akkor is kuka, mert az 1.2TB HDD-t hasznalnom kell.

>Szóval nehogy most töröld a raidet, mert egyből dobja az fs-t és semmit nem tudsz kezdeni az adatokkal.
1 virtualis gep van rajta, azt most lementettem.

>Másik: nagyon rossz ötlet ezen a dell-en használni a raid-et,
>mert még csak nem is tiszta hardveres raid van benne,
>hanem csak valami szoftveres + kicsi cache kombó.
A proxmox 6.2 1 HDD-nek latta, ezzel nem volt gond.

>A másik a zfs használatánál, SEMMILYEN raid nem szabad használni.
2x512GB SSD, nincs ertelme a ZFS-nek.
A szervert nem en vettem, csak adtak, hogy ez van, s ezt telepitsek ra.

>Én újrahúznám a gépet és kikapcsolnám azt a raid-nek
>nem nevezhető dolgot. persze adatmentés után!
Akkor itt kell egy kis segitseg.
1. RAID kikapcsolasa, mivel a hdd/ssd-k a raid kartyara vannak kotve, akkor hogyan fognak mukodni?
2. Hol kell "kikapcsolni" a RAID-et?
Nem igazan lattam erre semmilyen lehetoseget!
3. Vagy a RAID kikapcoslasa alatt azt erted, hogy a 2 ssd-t s az 1 HDD-t kulon konfiguraljam 1 raid-0-ba?
Mert azt talan engedi.

--
Udv:
Molnar Peter