Sziasztok!

A G Suit for Ed-ben bekapcsolható a Google Cloud Platform, kiegészítő
szolgáltatásként. Nyilván nem érdemes mindenkinek és figyelmeztet is, hogy
ha 18 év alatti gyereknél használom, ahhoz szülői beleegyezés kell ,mert
adatokat fog gyűjteni. Eddig még nem kért semmit, a GSuit-ban meg a nevemen
és a felhasználónevemen kívül semmilyen adat nincs. Én létrehoztam egy
admin szervezeti egységet, s csak azok részére engedélyeztem, akik ebben
benne vannak.
Ezután létre kell hozni benne egy Projektet és engedélyezni kell benne a
szükséges API-kat. Majd generálni kell hozzá egy Client ID-t, amivel hozzá
lehet férni az API-hívásokon keresztül a teljes G Suit adminisztrációhoz.

Egyik kolléga kérdésére (egy másik szálban), hogy van-e olyan admin
felület, melyen keresztül mindent tud látni és menedzselni, továbbra is azt
tudom mondani, hogy nincs. Vannak viszont olyan API-k, melyekkel még a
felhasználók leveleit is lehet kezelni (továbbá GDrive-on tárolt fájlok,
kurzusok, stb.). Szóval elkészíthető a szükséges felület. Ezt még nem
próbáltam, csak amikor válogattam az aktiválandó API-k között, a rövid
leírásokban láttam.

Most már nem fogom végigcsinálni a GAM installációt, mert nyakig benne
vagyok ebben a munkában, de szerintem azt is lehetne így telepíteni. Nem
kérne bankkártya adatokat.
Viszont nem is adna semmi pluszt, mert közvetlen API hívások helyett a
GAM-ot kellene piszkálni Pythonból, ami meg nyilván nem tudna többet, mert
az is csak az API hívásokat használja.

A külső API hívásoknál a korlát 100 másodpercre 4000, szóval négyszer
annyi, mint az Apps Script esetében. Ezt én pont fordítva gondoltam volna.
Érdekes...

Megnéztem a számlázásnál, nem jelent meg semmi extra dolog, ugyanúgy, csak
a free oktatási licence látszik.

Most ott tartok, hogy létrejönnek a szükséges csoportok és szervezeti
egységek a KRÉTA 'Tanulok_tantargyai_es_pedagogusai.xlsx' export alapján
(TÁG-os útmutató szerint). Holnap állok neki a felhasználók felvételének.
Van valami batch-elési lehetőség az API hívásokra, illetve lehet többszálú
végrehajtást is csinálni. Mindkettővel lehet gyorsítani a műveleteken, de
ezt még meg kell nézni, mert még sosem csináltam ilyet Python-ban.

Most megint derülátó vagyok, lesz még ebből valami! Fogpiszkáló, ha el
nem... ;o)

Üdv,
Venczel József

Sajnos igazad van. Most ültem neki, de én is erre jutottam. Pedig még