>  A csoportok tárolnak olyan információt, amiért érdemes átnevezgetni
azokat?
Azért kérdezem, mert programból úgy lenne egyszerűbb megoldani, hogy törlöm
az összes csoportot, újra létrehozom és beteszek mindenkit oda, ahová való.
(Ezt azért lenne egyszerűbb, mert ez így már készen is van ;o)
A szervezeti egységeknél ez nem gond, mert mindig létrehozok a "Diákok"
sz.e.-n belül újat az új tanévhez és eleve oda rakom be őket osztályonként
(TÁG-os ajánlás).

>  Ha jól értelmezem, akkor nálatok is minden évben új kurzust hoztok létre?
Én is erre gondoltam + arra, hogy minden tanárnak szept. 1-ig adnék időt
arra, hogy archiválja a kurzust. Amik nem kerülnek archiválásra, azokat
törölném és létrehoznám az újakat.

Én nem vagyok rendszergazda, informatikus sem. Végzettségem szerint fizikus
vagyok. A rendszergazdánknak csak OKJ- papírja van...  Így rám hárult a
"megtisztelő" feladat... Sajnos nálunk a Krétából importált adatok (508
gyerek) is pontatlanok voltak (a fél évvel ezelőtt távozott tanulókat is
tartalmazta, voltak olyanok, akik nem abba az osztályba jártak, stb.),
emiatt én saját utat járok. Véleményem szerint a kurzusokat a tanárnak
kell létrehozni. Ő archiválja, valamint törli, ha akarja. Mi újakat hozunk
létre, nekem tizenöt van. Ugyanakkor, ha valamire szüksége van az archivált
kurzusaiból, vissza is állíthatja. Nem árt a tanárokkal tudatni, hogy
átlátható könyvtárrendszert alakítsanak ki a Drive-on, hogy könnyen
megtalálják és újra fel tuják majd használni a fájlokat. Én abból indultam
ki, hogy az osztály diákjai kevésbé változnak. Elég sok időt töltöttem az
adatok pontosításával. Nekem egyszerűbbnek tűnik átnevezni az osztályokat
(25), a csoportokat, valamint a csoport e-mail címeket, mint újra
importálni és pontosítani az összes diák adatait. Természetesen ezek alól
kivételek az elsősök.  Tanárként úgy nevezem el a kurzusaimat, ahogy
akarom, a csoport e-mail címekkel egyszerre behívom az egész osztályt, vagy
e-mail cím alapján azokat a diákokat, akik érintettek. Az újonnan
érkezőket, meg a távozókat úgy is egyenként kell adminisztrálni.
Megosztottam a tanárokkal egy Google Doksit, ami tartalmazza a neveket,
diákok e-mail címeit, az osztályt, így azt hívnak meg +ba, akit akarnak.
Ráadásul az osztályfőnökök itt jelzik a változásokat.
Üdv: Ködöböcz Ferenc