Sziasztok!

Én is épp ezzel kínlódok. Úgy látom lenne még mit tanulnunk ezzel
kapcsolatban. Jó lenne, ha össze tudnánk itt rakni a hiányzó puzzle
darabokat!
Nekem a következők a tapasztalataim:

IPhone-on kell a jelszó vagy FaceID, vagy "nemtommivanmégott" nem volt még
ilyen készülékem, de aki hozzám fordult, mindenkinél a képernyőzár
beállítása oldotta meg a problémákat. Ilyen eszközök csak percekre voltak a
kezemben.

Android esetében 99%-ban Samsung-gal találkoztam. Itt az a tapasztalatom,
hogy a régebbi készülékeknél nem kell a képernyőzár. Itt inkább az segített
első körben, hogy minden fiókot eltávolítottunk az eszközről, csak a sulis
maradt. (Ilyenkor a felhasználók szíve a torkukban dobog, hogy mi lesz most
a fényképekkel, meg a tik-tokokkal, meg stb.)
Ekkor elkezd jól működni a sulis fiók és vissza lehet tenni a többi
accountot is. És persze semmi sem vész el, de azért csináltunk mindenről
felhős mentést.
DE az automatikus szinkronizálás nem működik. Ha bemegyek a fiókok
kezeléséhez és ott szinkronizáltatni akarom, hibát dob.
Ha kap valaki levelet, arról nem kap értesítést, csak a többi fiókhoz. A G
Suit/Workspace-hez nem.
Ha bemegyek a levelező appba, akkor viszont ott vannak a friss levelek is,
meg a Classroom is jól megy.

Telepítettem a Device Policy alkalmazást. (Szerintem ezt kell csinálni
alapból.)
A titkosítástól nem kell félni. Létrehoz egy új profilt, csak azt kell
engedélyezni a titkosítást. Ilyenkor a telefon többi részét érintetlenül
hagyja. Ha nem engedélyezed telepítéskor az új munkaprofil létrehozását,
akkor viszont mindent legyalul! Szóval azt inkább ne!
A titkosítást nem is veszed észre, legfeljebb ha teljesen kikapcsolod az
eszközt és újra bekapcsolod, akkor az elején megjelenik egy kis forgó
lakat, ami a titkosított fájlrendszer feloldását jelöli és ennyivel
lassabban indul a rendszer. Egyébként teljesen úgy működik a teló, mint
előtte.
Telepítés után már megy a szinkronizálás, tehát a fiókkezelőben nem dob
hibát, de alapból csak a címtárat, a naptárat és a személyi adatokat
szinkronizálja (a G Suit-ból). Gmail sehol.
Azt külön telepíteni kell a Play áruházból. Akkor is, ha már rajta van az
eszközön. A munkaprofilt teljesen külön kezeli. A munkaprofilhoz tartozó
alkalmazásokat és mappákat úgy jelöli, hogy tesz egy kis szerszámosláda
ikont a jobb alsó sarkukba. A munkaprofilban nincsenek benne azok a privát
adatok, pl. képek, amik a telefon többi accountjához tartoznak. Azok ott
maradnak az eredeti helyükön. Konkrétabban: ha a munkaprofilhoz tartozó
fájlkezelőt indítod el, akkor abban a képek mappában nem találsz semmit.
Telepítés után már megy az e-mail-ek szinkronizálása is, ha levelet kap,
megjelenik róla az értesítés.

Tehát a lényeg, hogy ha készítesz egy munkaprofilt, akkor az olyan, mintha
kapnál egy teljesen új telót a meglévő mellé. Mindent Neked kell újra
rátenni és beállítani ebben a profilban. A többi marad a régi. A
munkaprofil dolgait csak a kis szerszámosládácska (ez olyan szép :o) ikon
különbözteti meg a többitől. Szerintem nem is lehet/kell profilt váltani,
vagy még nem jöttem rá hogyan kell.

Ezeket a dolgokat két régebbi, 4 évnél nem fiatalabb Samun próbáltam ki (S6
és J3, mindkettő 7-es Androiddal).

Újabb Android-os készülék (2 éves, vagy annál fiatalabb, Android 10-zel)
csak percekre volt a kezemben, kollégáké. Ott rá kellett szintén tenni a
képernyőzárat és csak úgy működött, a Device Policy telepítését azokon még
nem próbáltam. Egy kolléga jelzett vissza, hogy nála sem megy az
automatikus szinkronizálás a levelekre. A többiek lehet nem is figyelték,
de lehet az is, hogy náluk megy.

Várom én is mások tapasztalatait!

Nekem még annyi problémán van, hogy folyton feljön egy hibaüzenet a G
Suit/Workspace-es e-mail címmel kapcsolatban: "Bejelentkezési kérelem". És
ezzel nem tudok mit kezdeni, mert az ablakban lévő linkkel nem működik. Azt
írja, hogy az adminisztrációs felületen be kellene állítani valamit. De nem
írja, hogy mit. Egyszer valahogy véletlenül be tudtam hozni a linket, ami
megjelenik, de csak egy általános leírás volt, hogyan kell szolgáltatást
engedélyezni a készüléken.
Na jó, de melyiket? Mindent azért nem akarok.
Ha esetleg tudja valaki a megoldást, nem megyek sehova...

Egyelőre ennyi. Én is várom mások tapasztalatait!

Köszi!

Üdv,
Venczel József