A másodikról nem tudok nyilatkozni.

Az elsőnél azok a zöld vagy piros "gombok" az az alapértelmezett szabály, azaz a default policy. Publikus szegmensen zöld, azaz elvileg mindent beenged.

Ha veszel fel szabályt, akkor meg te tudod a szabályban megadni hogy "permit" vagy "deny".

A szabály érvényesülését nem tudom, még a régebbi rendszeren állítottam szabályokat, az meg másnapra érvényesült.