-Milyen oprendszer? Ha windows, akkor lehet hogy valami driver nincs telepítve (chipset, valami a rendszereszközök között), vagy későbbi frissítés fogja megoldani a problémát.

-Szerintem garanciában nem cserélnék ki a processzorokat, mivel lehet más monitornál nem jelentkezik a hiba.

-Milyen kábellel csatlakoznak a monitorok? Érdemes lenne mással is próbálni, ha a monitoron is van VGA+HDMI, és az alaplapon is.

-Érdemes lenne kideríteni, hogy milyen eseményhez kapcsolódik az elsötétülés (pl alvó állapotból való felébredés, vagy diavetítés indítása powerpointban)