Régebben elfogadta, de valamelyiktől már nem engedi a microsoft. Onnan csak olyan kulcsot enged, amivel azonnal aktiválható is a windows. Ha pl. a gépen már aktivált digitális licencet írod vissza, akkor internet elérés kell. Ha a gyárilag windowsos gép biosában levő kulcsot írod be, akkor nem kell net, a bios alapján aktiválja. Ha KMS kulcsot írsz be, akkor rendelkezésre kell állnia annak a KMS szervernek ami be tudja aktiválni. Ha a MS által publikált KMS kulcsokat használod, akkor nem elég a net elérés. Olyan net elérés kell, ahonnan a közhálós aktiválás működik. Tehát vagy KIFÜ (sulinet) neten kell ülni, vagy KIFÜ által egyedileg konfigurált fix ip-ről, amit olyan intézményeknek állítanak be ahol nincs közhálós internet. Ha online vettél termékkulcsot, vagy esetleg "dobozos" termékkulcsot, akkor ahhoz sima net elérés elég, ha arra akarsz átváltani akkor sima net elérés elég, amiről aktiválható a beírt kulcs.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/deployment/upgrade/windows-10-edition-upgrades

Az eredeti felállásra válaszul, a hp gépen az aktiválás menüben az új termékkulcs megadása pontban be kell írni az enterprise kulcsot innen:
https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/get-started/kmsclientkeys
És ha közhálós netre van csatlakozva a gép akkor át fogja váltani enterprise-ra egy újraindítással. Nem kell újratelepíteni. Nem egyszer csináltam már.