Op donderdag 26-04-2007 om 14:14 uur [tijdzone +0200], schreef Y P:
> Ook pleit ik, net als in suse9 en andere mandrivas, om de vraag te
> stellen of de gebruikeer automatisch inlog wil in zijn/haar account, ook
> een keuze/vergetelheid van Ubuntu, precies omdat het ooit anders was in
> mdk/suse/en de andere distros die zich toen al zgz. voor het breed
> publiek profileerden.

Ik denk dat deze slechte gewoonte overnemen uit Windows niet echt
bijdraagt aan Ubuntu?  Hoe dan ook, dat is een verandering die in de
installer dient te gebeuren.

Wat ik wel zie zitten is dat we standaard een gdm-theme met face-browser
instellen, maar IIRC is het sowieso de bedoeling om dat te doen voor de
volgende versie.

> Ja maar toch,... eye for detail! zoals in de horeca (soms!): oog voor
> detail hebben verhoogt de waarde enerzijds, de waardeing anderzijds; je
> kan er niets mis mee doen, integendeel.

Ik dacht dat die extra taalpakketten normaal geïnstalleerd worden als er
een (werkende) netwerkverbinding is tijdens de installatie, maar ben
niet zeker.

Bugs (en feature requests) melden kan overigens op Launchpad:
<https://bugs.launchpad.net/ubuntu>

> Try Jewel Quest op http://zylom.net/

Dat werkt hier gewoon?

Had je toevallig ook nog een andere Java staan?  Het zou kunnen dat die
"voorrang" neemt of zo.

> Die is IMHO OK,

Als decoder is die okee, de UI ervan zuigt verschrikkelijk.

> en de link van Totem met Gstreamer ipv met Xine, stoort
> me, is een foute keuze, nogmaals because it suckx, terwijl het bij Etch
> niet dezelfde keuze is, cd. Etch: gisteren vroeg het onder Ubuntu
> constant naar gstream demxer plugin, en ook iets met gstream mss, en 't
> ging niet, ook niet na installatie van vanalles-en-nog-wat.

Er is geen open source mms: plugin voor gstreamer, wel een commerciële.

> Dat zou dan ook -weeral- de reden zijn; nogmaals, de packs van Marillat
> voor Etch werken (osrry he, ik doe maar vergelijken met het andere o s
> op dezelfde pc).

Er zijn meerdere repo's à la Marillat voor Ubuntu, maar je kan toch
moeilijk eisen dat Ubuntu illegale software meelevert of aanraadt?
(En ik denk niet dat Debian dat wel doet...)

> Mijn familiegenote wil soms de afleveringen van Emma (vrt) op psp
> herbekijken als ze in vergadering was en deze heeft gemist, dus hoef ik
> opnieuw niet te herhalen onder welke distro het WEL ging!!!

Mits het manueel installeren van illegale kopieën van bepaalde
commerciële software?  Of is er ergens een backport van VLC of mplayer
of xine die tegen die nieuwe ffmpeg linkt?  (De ffmpeg-versie in etch
ondersteunt namelijk geen WMV9.)

> Ja ik ben ervan bewust, maar laat ons dan niet hypokriet zijn: beter een
> distro waar je dit probleem snel kunt oplossen ipv een qemu ofzo te
> installeren waaronder je XP of erger onder laat draaien met IE, of
> andere oplossingen onder de vorm van Wine om IE eronder te laten
> draaien: IMHO Linux moet je draaien om alles onder Linux te kunnen doen,
> die mening is hier ook gedeeld; maar ik vrees dat er dan teveel geprutst
> moet worden om aan functionaliteit te winnen onder Ubuntu omw<ille van
> al die legale problemen waarvoor ik begrip heb.

Als je even rondkijkt op internet vind je echt wel info over wat je
nodig hebt, zelfs links van op de wiki (maar blijf a.u.b. van automatix
& easyubuntu af, daar zijn in het verleden nogal wat problemen mee
geweest).

> Wel voor die van Etch !

De kernel in etch is dan ook "oud".  ;-)

En ik denk dat Debian ook veel conservatiever is wat betreft dingen als
libata, en die nieuwe drivers enkel gebruikt voor de controllers die
geen oude driver hebben, terwijl Ubuntu het gebruikt voor alle
controllers waar het mee zou moeten werken.

--
Jan Claeys