Jens Timmerman wrote:

> als de oranje balk vastgelopen is kun je de toetsencombinatie ctr+alt+f1
> indrukken en daar zou dan wat meer informatie moeten staan van in welke
> toestand hij zich bevond op het moment dat hij bleef hangen
> indien dit niets (niet veel) toont kun je
> ctrl+alt+f2 (of f3, f4) proberen.
>
> hopelijk kan de error die daar tevoorschijn komt u (ons) iets wijzer
> maken van wat er aan de hand is

De kans is trouwens groot dat ubuntu de harde schijf aan het controleren
is op fouten. Dit doet hij als ik mij niet vergis elke 30 keren dat je
opstart of om het half jaar. Je kan inderdaad door alt+f1 (zou ook f2,
f3, ... kunnen zijn) zien of dit klopt. Dan staat er een balkje dat de
voortgang weergeeft.

Als je door alt+fx te gebruiken niet meer informatie te zien krijgt kan
je tijdens het opstarten in grub de splash en silent opties verwijderen.
Dit raad ik echter enkel aan als het bovenstaande niet werkt en je
vertrouwd bent met linux.
begin:vcard
fn:Vincent Mangelschots
n:Mangelschots;Vincent