Steven Leeman schreef:

>     Ik heb veel klanten die wel willen overschakelen naar linux maar
>     gewoon
>     niet kunnen omdat ze vb. autocad nodig hebben. Die mensen zijn niet
>     geholpen met een CAD versie zoals linuxCAD of bricsCAD.
>

> gelieve eens naar Wine te kijken (of Crossover) ... Autocad &
> Photoshop draait hier zeer goed onder...
> en je hebt geen virtuele windows licentie nodig (wel een officieel
> autocad/photoshop licentie)
>
> een mooi verhaal : http://architectafrica.com/bin0/news200411111_wine.html
>

> Mvg,
> Steven
Via wine is heb toch niet de stabiliteit gelijk echte linux programma's.
Ook de meeste plotters doen het niet in linux. Dus voor proffesioneel
gebruik is de wine oplossing uit den boze. Voor occasioneel gebruik is
dit wel een aanrader. Mensen die proffesioneel autocad gebruiken hebben
gewoon geen tijd om tussenoplossingen te proberen die dan ten einde raad
toch maar vastlopen. Wie is dan de slechte: natuurlijk die persoon die
het zo aangeraden heeft (wij dan in dit geval).

Over de talenkwestie ik van Koen Wybo perfect volgen, waarom een taal
spreken dat veel mensen maar half begrijpen. Ik weet veel mensen kunnen
perfect hun engels en schrijven dit zoals hun nederlands, maar de meeste
vlamingen kunnen perfect het frans lezen en vice versa. Het Engels is
dan weer voor iedereen een (vreemde) taal.

Mvg

Frederik Dewanckele