[shorter french version at the bottom]

Hi,

I'll be there for sure, studying at ULg, like the N-Hitec people. A
friend of mine will also be there, he is under Kubuntu since a year or
so, we've made our own livecd and spend hours playing around, we will
be able to show a persistent live USB stick we set up last week, just
for the fun of it... :-) Also we both have laptops, one under Ubuntu,
another Kubuntu.
The thing is, even if I'm not completely ignorant concerning Ubuntu,
GNU/Linux, and am getting used to installing it on people's PCs, I'm a
19 yo student in first year. It might not be so positive if I talk
about this in front of public, so if someone a little more experienced
(or at least more "impressive"/"credible" than little me) feels like
talking, I'd be pleased.

Last time, the planned gutsy event was blown off, it ended up in a
fuss between n-hitec, lilit and us, but I suppose they've learned of
it, and this time will surely be the right one. It is a too good
occasion, touching young people on Sart-Tilman directly, to not be
part of it I think. So please, if you can spare a day in April to come
over to Liège, we will be able to set up a little Ubuntu-be table with
our laptops, giving out CDs, etc... and someone could talk at the
presentation.

Hardy comes out April 24th, which is a Thursday, I would do this the
same day and burn live-CDs there... (In all cases, it will have to be
done during the week I guess, no students on the campus over the
weekend ;-)

Pierre

-------------------------------------

Version française:

Donc voilà, re-belotte, N-Hitec remets ca et je trouve que c'est bien.
Cela nous permettra de toucher un maximum de jeunes gens, directement
sur leur campus. Même si je me sens de plus en plus à l'aise dans le
petit monde de GNU/Linux, Ubuntu, je ne pense pas que ce soit une si
bonne idée que je parle à cette conférence. Je vais avoir à peine 20
ans cette année, je suis en première, la crédibilité et l'image
d'Ubuntu s'en sortiraient bien mieux si quelqu'un d'un peu plus
expérimenté ou... crédible, en parlait.
Évidemment je serai présent, ainsi qu'un ami, nous pourrons amener nos
portables, présenter l'OS et même distribuer des CD, voire installer.
La sortie de Hardy est comme vous le savez le 24 Avril, ce qui est un
jeudi, donc tout à fait adapté pour une journée de la sorte au
Sart-Tilman.
Si vous pouvez vous libérez ce jour-là ce serait super, si vous
préférez une autre date pourquoi pas, il faudra juste éviter le
Weekend, vu que nous aurions pas un grand public dans ce cas.
Donc, je suis de la partie, mais si possible (et dans l'intérêt de
l'image d'Ubuntu je pense) ce serait bien que quelqu'un d'autre se
charge d'en parler.

Amicalement,
Pierre