2008/11/16 Franck Lavis - Micro 38 Informatique <[EMAIL PROTECTED]>:

> Salut
>
> d'apres la doc de ta carte (une asrock, pas une asus), ca va etre difficile:
> To install the system with an add-on AGP VGA card, you must make
> sure to install the driver of add-on AGP VGA card before you install
> the onboard VGA driver. If the onboard VGA driver has already been
> installed before you install the add-on AGP VGA card, the system will
> automatically set the onboard VGA as the primary graphics adapter. In
> that case, if you want to install the add-on AGP VGA card, you need
> [...]

Il faut probablement modifier les options de boot, soit via le livecd,
soit sur grub (la ligne qui contient kernel)
Peut être en rajoutant l'option break=modules
Sinon il doit être possible d'interdire le chargement d'un module avec
paramettre du genre : nomodprobe intel ou en modifiant un fichier.

--
MulX, alias os2mule.
WWW : http://www.mulx.net