Title: Untitled Document
O/H Giannis Tsakiris έγραψε:
κατ'αρχήν, δε γνωρίζω κάποιο πρόγραμμα που να ειδικεύεται στο backup, αλλά φαντάζομαι με λίγες γνώσεις scripting  μπορείς να φτιάξεις εύκολα κάτι που να καλύπτει τις ανάγκες σου.
από την άλλη, και μιας και αναφερθήκατε σε "synchronization" (ή mirroring) νομίζω ότι θα πρεπε να αναφερθεί ότι δεν είνει και ότι καλύτερο όταν ο σκόπος είναι τα αντίγραφα ασφαλείας. αν σβήσεις κάτι στο δίσκο σου κατα λάθος, και το πάρεις χαμπάρι π.χ. την επόμενη μέρα, και αφού έχει γίνει synchronized το source με το target, πάει... τό χασες. νόμιζες ότι είχες backup, αλλά ουσιαστικά έχασες και το πρωτότυπο αρχείο και το αντίγραφο ασφαλείας...
προσωπικά θεωρώ ότι ένα καλό σύστημα αντιγράφων ασφαλείας θα πρέπει να κρατάει εικόνες (images) του πρωτότυπου καταλόγου, ανα ημέρα, για τις τελευταίες μέρες, για την τελευταία εβδομάδα, και για τον τελευταίο μήνα. (με "αντάλλαγμα" φυσικά πολύ περισότερο χώρο στο δίσκο για τα αντίγραφα.)
για σκέψου το, πριν προχωρήσεις σε κάποια λύση που πιθανό να μη σου κάνει....
Γιάννης
Δεν έχω τόσες απαιτήσεις από το backup. Για το φωτογραφικό μου αρχείο πρόκειται, οπότε δεν τίθεται θέμα "κατά λάθος σβησίματος". Το έχω σε 2 διαφορετικούς σκληρούς, το να κρατάω backup και σε τρίτο είναι πολύ, αφού μιλάμε για ατελείωτα GB (είμαι ενθουσιώδης ερασιτέχνης φωτογράφος και τα GB γεμίζουνε για πλάκα!!)

Θα ήθελα κάτι με GUI, οπότε προς το παρόν το script το αποκλείω.....

O/H Ilias Paraponiaris έγραψε:
Το 3 μου θυμίζει "synchronization"
Προσωπικά έχω βολευτεί με τη λειτουργία synchronization του krusader (το
οποίο έχω εγκαταστήσει σε gnome και όχι kde) για να συγχρονίζω έναν
αρχικό κατάλογο στον υπολογιστή μου με έναν mirror κατάλογο αυτού σε
έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο. Με το synchronization όταν έχω διαγράψει
αρχείο ή φάκελο από τον αρχικό κατάλογο τότε διαγράφεται και από τον
mirror, ενώ επιπλέον έχεις την δυνατότητα αν αλλάξεις κάτι στον mirror
αυτό να περάσει στον αρχικό, αναλόγως των ρυθμίσεων.
Ίδια δουλειά κάνει και το unison (sync αμφίδρομο) ή το rsync (sync
μονόδρομο), τα οποία θα βρείς στα αποθετήρια.

Αυτά τα δυο είναι αρκετά καλά, αλλά δεν μπορώ να τα προγραμματίσω... Υπάρχει τρόπος?
Επίσης θα ήθελα, αν δεν βρίσκουν κάποιο αρχείο στο αρχικό folder, να το σβήνουν και από το τελικό. Γίνεται αυτό?

Vasilis Yiannakos
billyiannakos(at)gmail.com
photography.yiannakos.gr
skepseis.yiannakos.gr