2009/2/24 Alexius Dionysius Diakogiannis <alexius.dionys...@diakogiannis.com>:
> Ρε παιδιά για να καταλάβω, επειδή είδα τα μηνύματα και φρίκαρα λίγο.
>
> Τον διαγράψατε γιατί έχει την εμπεριστατωμένη άποψή του? Μπορεί να είναι
> λάθος οκ, αλλά δεν βρίζει κανέναν και ότι λέει το λέει με στοιχεία.
>
> Κοινότητα σημαίνει ελευθερία απόψεων!
> Τι κοινότητα είναι αυτή που περνάει το μήνυμα, ή συμφωνείτε ή σε διαγράφω?
> Και βασικά sorry κι όλας αλλα σε πολλά κομμάτια απο αυτά που παραθέτεις αν
> και δεν έχω πλήρη άποψη της συζήτησης επειδή έχουν διαγραφεί τα μηνύματα
> (πράγμα ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ για την δημοκρατία και την έννοια της "κοινότητας) αλλά
> [...]

Είναι κρίμα να συμβαίνουν τέτοια πράγματα στην ubuntu-gr. Είναι (κατα
τη γνώμη μου) απαράδεκτο να σβήνονται μηνύματα, εκτώς και αν είναι
χυδαία, έχουν ως σκοπό τη διαφήμιση, spam ή κάτι άλλο που παραβιάζει
άμεσα τους όρους χρήσης του forum. Και πάλι σε ένα ελεύθερο κοινοτικό
μέσο η διαγραφή post πρέπει να είναι η τελευταία λύση, και να γίνεται
μετά από πολύ σκέψη και εφόσον αυτοί που την αποφάσισαν μπορουν να την
τεκμηριώσουν και να τη στιρίξουν.

Είχα παρακολουθήσει τη συζήτηση για το Drupal BarCamp, και τα μηνύματα
που σβηστήκαν δεν υπέπιτπαν σε καμιά από τις παραπάνω περιπτώσεις
(κατα τη γνώμη μου πάλι), ωστε να θεωρείται αναγκαία η διαγραφή τους.
Είμαστε ελεύθερη κοινότητα και πρέπει να αντέχουμε τις διαφορετικές
απόψεις και συμεπριφορές, ακόμα και όταν μας ενοχλούν, εφόσον δεν
ξεπερνούν κάποια όρια. Και πιστεύω ότι τα όρια δεν ξεπεράστηκαν σε
αυτή την περίπτωση. Ανάμεσα στα post που διαγράφηκαν ήταν και απλά
μηνύματα σε άσχετα με το BarCamp θέματα, όπου ούτε καν εμπάθεια δεν
διαφαινόταν από τον γράφοντα (αναφέρομαι συγκεκριμένα σε απάντηση σε
χθεσινό μου post για τη διάθεση tuxstation για download από το server
μας, που ανέφερε απλά ότι από το server μας κατεβαίνει πολύ πιο
γρήγορα απ' ότι από τις άλλες τοποθεσίες στο εξωτερικό απ' όπου
διατίθετο).

Δεν έχω εξετάσει με προσοχή το nettiquette του forum, αλλά αν δεν
αναφέρεται ήδη, θα πρέπει να μπουν όροι σχετικά με το υπο ποιες
προϋποθέσεις, από ποιους και με ποια διαδικασία επιτρέπεται
διαγραφή/λογοκρισία μηνυμάτων. Πρέπει το forum μας να συζητήσει το
συμβάν, να δει αν και που έγιναν λάθη και καταχρήσεις, να
αποκαταστήσει (αν/όπως μπορεί να γίνει) όσους αδικήθηκαν,  και να
θέσει τις βάσεις ωστε να μην ξανασυμβούν τέτοια περιστατικά που θίγουν
και αμαυρώνουν όλοκληρη την κοινότητά μας.

Με ταχύτατους ρυθμούς γινόμαστε όλοένα και πιο πολλοι. Αυτό είναι πολύ
καλό, όχι μόνο για εμάς, αλλά για το ΕΛΛΑΚ. Ταυτόχρονα όμως αυξάνεται
η σημαντικότητά μας στο χώρο του ΕΛΛΑΚ στην Ελλάδα, άρα και η συνέπεια
και υπευθυνότητα που πρέπει να δείχνουμε. Μικροσυμβάντα και διαφωνίες
θα υπάρχουν πάντα. Ας προσπαθήσουμε όμως να κρατάμε ψηλά το επίπεδο
της κοινότητάς μας ωστε να μην απογοητεύουμε όσους γνωρίζουν μέσα από
εμάς το linux και το ubuntu.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.