2009/3/27 dimitris <dimitris...@gmail.com>:
> και αναρωτιέμαι, αν θα ήθελαν να κάνουν χρήση λογισμικών ανοιχτού
> κώδικα, ποιο θα ήταν το κόστος?
> έτσι για να μπορέσουμε να αντιπαραβάλουμε το €1.177.500
>
> Dimitris
> www.dimitrisk.gr

Η HP δίνει ένα από τους ακριβότερους server της στα $11,739.00 [1]. Τα
win server 2008 enterprise έρχονται στα $3,999 [2] (Προσπάθησα να βρω
τιμή στο ελληνικό site, αλλά είναι εντελώς ασυνάρτητο) με 25 Client
Access Licenses. (~25% της συνολικής τιμής δηλ.) Για support contract
έψαξα, αλλά δεν μπόρεσα να βρω προϊόντα και τιμές ανά έτος. Μόνο
χρεώσεις per request είδα. Π.χ. τηλεφωνική υποστήριξη $259.00 [3] ανα
ζήτημα τις εργάσιμες ώρες. Αν ψώνιζαν π.χ. από τη redhat λειτουργικό
θα πλήρωναν 0 για licences και $1,499 [4] για 1 χρόνο advanced
support.

To ποια λύση θα ήταν η φτηνίοτερη και πόσο, είναι δύσκολο να απαντηθεί
με ακρίβεια. Αν θεωρήσουμε ότι η MS δεν δίνει συμπεριλαμβάνει κάποιο
συμβόλαιο υποστήριξης στην τιμή των άδειών (δεν ξέρω αν το κάνει ή
οχι, αλλά δεν βρήκα πληροφορίες), τότε η λύση RHEL μπορεί είναι έως
25% φθηνότερη από αυτή με win.  Όταν όμως τους έρχονται και τους
πιπιλίζουν κάθε μήνα το μυαλό οι αντιπρόσωποι της MS-Hellas, ενώ δεν
έχουν δει ποτέ κάποιον από τη redhat ή την canonical είναι λογικό να
έχουν μια τάση και να δείχνουν προτίμηση προς αυτό που ξέρουν, αυτό
που τους προωθούν.

[1]
http://h71016.www7.hp.com/dstore/ctoBases.asp?oi=E9CED&BEID=19701&SBLID=&ProductLineId=431&FamilyId=2063&LowBaseId=&LowPrice=&familyviewgroup=1454&viewtype=Matrix

[2] http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/pricing.aspx