2009/10/7 Thanos Lefteris <alefte...@gmail.com>:
> Πάνω από 40% στην Ελλάδα η χρήση του Firefox σύμφωνα με τα στατιστικά
> από το StatCounter (http://gs.statcounter.com/). Η πλειοψηφία των
> χρηστών όμως δεν ξέρει/δεν ενδιαφέρετε για το αν κάτι είναι ελεύθερο
> λογισμικό. Περισσότερο νοιάζονται για το αν είναι δωρεάν και υπερέχει
> σε δυνατότητες των άλλων.

Ι confirm this bug!

Σε πρόσφατη ομιλία μου για ΕΛΛΑΚ, ubuntu και freebsd μαζί με τον
Κεραμίδα σε μια εκδήλωση στο Παν/μιο Πατρών, ρωτήσαμε κάποια στιγμή το
ακροατήριο (φοιτητές του τμήματος Μηχ. Η/Υ ως επι το πλείστον) να μας
πουν αν γνωρίζουν ή χρησιμοποιούν κάποιο πρόγραμμα ΕΛΛΑΚ. Όλοι
κοιτάζονταν και κανείς δεν απάντησε καταφατικά. "Κι όμως πρέπει να
χρησιμοποιείτε..." είπα. "Μήπως για σερφάρισμα στο διαδίκτυο μπαίνετε
με το firefox;;" Αμέσως άστραψαν αρκετά μάτια... "Είναι ΕΛΛΑΚ!". "Για
να βλέπετε ταινίες μήπως τελευταία χρησιμοποιείτε το VLC; ... Κι αυτό
ΕΛΛΑΚ είναι." . Είδα σε πολλούς μια έκφραση που έλεγε "Αχ! Ναι...
Είναι όντως ΕΛΛΑΚ ο ff και το vlc... Πως δεν το είχα
συνειδητοποήσει;". Κάποιοι λίγοι μου το εξέφρασαν και άμεσα στο
διάλειμμα αμέσως μετά.

Πιστεύω ότι για τη μη συνειδητοποίηση - ενδιαφέρον για το αν ένα
λογισμικό είναι ΕΛΛΑΚ ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό η υποκουλτούρα που
έχει επικρατήσει την τελευταία 20ετία στο χώρο του software όπου μέσω
της ηθικής νομιμοποίησης της πειρατείας στο νου του μέσου χρήστη, ο
τελευταίος θεωρεί φυσικό να βρίσκει από εδώ και απο εκεί software
"ελεύθερα" χωρίς να τον νοιάζει αν είναι σπασμένο, freeware, trial ή
ΕΛΛΑΚ. Ίσως να τον παραξενεύει μόνο που δεν υπάρχει πουθενά το
cack.exe ή serial.txt στο archive προγραμμάτων ΕΛΛΑΚ, αλλά αφού τρέχει
το πρόγραμμα, τι τον νοιάζει...

Εντούτοις, ίσως δεν είναι "bug" αυτή η αδιαφορία και άγνοια του
κοινού, αλλά "feature" της ιδιοσυγκρασίας του ΕΛΛΑΚ: Προσφέρεται
απλόχερα και ελεύθερα στον οποιοδήποτε, χωρίς να του ζητά (για τη
χρήση) απολύτως κανένα αντάλλαγμα ή προυπόθεση, ούτε καν να ξέρει
ποιοί και γιατί του το προσφέρουν έτσι.

--
Konstantinos Togias
Dipl.-Math., M.Sc.