Ευχαριστώ για την πλήρη απάντηση. Τώρα τη διάβασα (στα γρήγορα) επειδή
δεν την έβρισκα επειδή... (άσε, άλλη ιστορία, για μια άλλη φορά για πολύ
γέλιο :D).

[snip-ped]

On Wed, 2009-11-04 at 19:09 +0000, Apollon Koutlidis wrote:
> Η χρήση εξωτερικού δίσκου για αντίγραφα ασφαλείας είναι θεμιτή αλλά όχι
> ιδιαίτερα scalable (κλιμακώσιμη!;) λύση. Για 2 clients καλό το ακούω, αν
> αυξηθούν μάλλον είναι σκόπιμο να αρχίσεις να σκέφτεσαι δικτυακές λύσεις
> με κεντρικό backup server. Σημαντικό είναι οι δίσκοι να μην είναι
> μονίμως συνδεδεμένοι στα αντίστοιχα συστήματα, ειδ' άλλως αυξάνεις την
> πιθανότητα να συμβεί κάτι στα αντίγραφά σου.

> Άρα έχεις ανάμεικτα δεδομένα ως προς τύπο, και δε μας είπες τι ποσοστό
> των δεδομένων σου αλλάζει :) λογικό είναι βέβαια να μην ξέρεις κιόλα
> αφού δεν έχεις ακόμα λύση backup.

Εμμ... είναι πολύ δύσκολη η εκτίμηση αυτή.

- Ξεκίνησα (πάλι) ερασιτεχνικά να φωτογραφίζω και (ίσως) κακώς αλλά οι
φωτογραφίες τρώνε αχόρταγα τα GBs.

- Τα κείμενα, ντοκουμέντα είναι αστείο να πει κανείς ότι είναι πρόβλημα
για ένα μέσο χρήστη (προς λίγο πιο αφοσιωμένο).

- Τα γεω-δεδομένα είναι πολλά και θα γίνουν ακόμη πιο πολλά (χοντρικά
~300GB).

- Η μουσική είναι αρκετή αλλά όχι πάρα πολύ. Δεν ασχολούμαι με
"κατεβάσματα" οπότε απλά τη θέλω σε μια γωνιά ασφαλισμένη.

--%<---
> Οι βάσεις δεδομένων - όπως και πολλές άλλες εφαρμογές - δεν προσφέρονται
> για αντίγραφα ασφαλείας ως έχουν, διότι η κατάστασή τους βρίσκεται εν
> μέρει στον δίσκο και εν μέρει στη μνήμη. Οι διαθέσιμες μέθοδοι ασφάλισης
> είναι πολλές και εξαρτώνται από την εφαρμογή. Η απλούστερη λύση είναι να
> κλείσεις την εφαρμογή από την αρχή μέχρι το τέλος της αντιγραφής. Οι
> περισσότερες βάσεις δεδομένων διαθέτουν και μεθόδους hot / warm backup
> (π.χ. mysqldump [4]) εάν το downtime είναι πρόβλημα. Σε αυτές τις
> περιπτώσεις τυπικά κάνεις ένα αντίγραφο σε αρχείο στον δίσκο και
> [...]

Ένας λόγος που χρησιμιποιώ sqlite ως backend στο GRASS είναι και αυτός.
Είναι απλά αρχεία (όχι client-server) και απλά τα συμπιέζει/αντιγράφει
κανείς.

Αλλά πιθανόν να υπάρξουν και άλλα δεδομένα που απαιτούν κάτι άλλο από
sqlite.

--%<---
> Μία ακόμα παράμετρος που αξίζει να έχεις υπ' όψη: Όπου υπάρχουν πολλά,
> μικρά αρχεία (π.χ. email), εμφανίζεται το πρόβλημα της διαμεταγωγής των
> μεταδεδομένων - συνήθως αυτό μεταφράζεται σε μειωμένες ταχύτητες
> αντιγραφής και αυξημένο όγκο των καταλόγων των αντιγράφων.

Ενδιαφέρον.

--%<---

> Όπως είπα και παραπάνω, όσο έχεις λίγους clients και δε χρειάζεσαι
> κεντρικό server τα πράγματα είναι γενικώς πιο απλά.

Προς το παρόν θα παραμείνουν απλά.

--%<---

> Εδώ μου τα μπερδεύεις.

;-)

--%<---
> Δεν έχω υπ' όψη μου κάποια λύση που να κάνει αυτή
> τη δουλειά (ίσως με εξαίρεση τα αμφιβόλου ωριμότητας logging filesystems
> τύπου NILFS / JFFS [5] αλλά δε θα σου συνιστούσα να κολυμπήσεις σε αυτή
> τη θάλασσα!).

Το git είναι κάτι το φανταστικό. Γι' αυτό έχει κολλήσει το μυαλό μου στο
git. Δεν αντιγράφει νέα αρχεία, αλλά μόνο τις αυτές καθ'αυτές αλλαγές
(σωστά).

Αλλά πάλι, είπαμε, δεν είναι για binary αρχεία.

--%<---
> [...]
> αντίγραφα μόλις χρειαστεί το χώρο (ή το μέσο όταν χρησιμοποιείς ταινίες).
>
> Ένα λίγο-πολύ κλασικό σενάριο:
> - Πλήρη κάθε μήνα το Σάββατο, τήρηση για ένα έτος
> - Πλήρη κάθε εβδομάδα το Σάββατο εκτός από τις ημέρες των μηνιαίων,
> τήρηση για 4 εβδομάδες
> - Incremental κάθε μέρα εκτός Σαββάτου, τήρηση για 2 εβδομάδες
>
> Κατ' αυτό τον τρόπο έχεις ημερήσιο ιστορικό για 2 εβδομάδες, εβδομαδιαίο
> για άλλες 2 και μηνιαίο για ένα έτος.

> Χωρίς να ξέρουμε όμως τον όγκο των δεδομένων που θα ασφαλίσεις και τον
> ρυθμό μεταβολής τους, αυτή η πληροφορία είναι μάλλον άχρηστη :(

Σωστά. Νομίζω ότι τώρα αγγίζω το μισό τέρα(ς).

--%<---

> Για το ftp directory μάλλον θα χρειαστεί νά κάνεις καθημερινά τοπικό
> mirroring πριν το αντίγραφο ασφαλείας.

Ευτυχώς εκεί είναι πολύ λίγα τα δεδομένα.

--%<---

> Το αρχικό (όπως πιθανότατα έχεις αρχίσει να υποψιάζεσαι) μπορεί να είναι
> ΠΟΛΥ, μα ΠΑΡΑ πολύ!

Μάλλον έχεις δίκιο και είναι κάτι που δεν το υπολόγιζα/ υπολογίζω.

--%<---
> [...]
> το πάρεις τοις μετρητοίς). Τα υπόλοιπα ελπίζω ότι θα τα συνάγεις από τα
> συμφραζόμενα.

> Εννοώ κυρίως την πυρκαγιά / πλυμμήρα και οτιδήποτε είναι πιθανόν να
> καταστρέψει μονοκοντυλιά τόσο τα πρωτογενή δεδομένα όσο και τα
> αντίγραφα. Για αυτές τις περιπτώσεις, οι συνήθεις λύσεις είναι η
> μετακίνηση π.χ. των μηνιαίων ταινιών / δίσκων σε άλλη τοποθεσία, ή η
> πραγματοποίηση κάποιων (ή όλων) των αντιγράφων κάπου αλλού μέσω δικτύου.
> Οι περιορισμοί και τα κόστη σε κάθε περίπτωση είναι, νομίζω, προφανή.

Αλήθεια, εμπιστέυεσαι( -στε) τις on-line λύσεις που προσφέρονται; Για
πολλούς λόγους επιμένω να τις αντιμετωπίζω με (ιδιαίτερα σκληρό)
σκεπτικισμό.

--%<---
> Δευτερευόντως, πρέπει να λάβεις υπ' όψη σου και την πιθανότητα αστοχίας
> υλικού στα αντίγραφά σου (οι πλέον παρανοϊκοί εφαρμόζουν σατανιστικές
> λύσεις τύπου RAIT [6] ή mirrored δίσκους).

> Εφ' όσον κατανοείς ότι τα VCS αποθετήρια δεν είναι από μόνα τους
> αντίγραφα αλλά χρήζουν ασφάλισης, έχεις πιάσει την ουσία :-) Λάβε και
> πάλι υπ' όψη ότι ενδεχομένως να χρειαστεί ειδική μεταχείριση όπως στην
> περίπτωση των βάσεων δεδομένων.

Σωστά... :-Ο

--%<---
> [...]
>
> Για κλείσιμο, μια επισήμανση: Ό, τι και να διαλέξεις, όπως και να το
> υλοποιήσεις, μην παραλείψεις για κανένα λόγο να κάνεις μια δοκιμαστική
> ανάκτηση μετά από μερικές ημέρες. Ναι, είναι τεράστιος μπελάς (ο
> "σωστός" τρόπος είναι να ξεκινήσεις με έναν καινούργιο ή πρόσφατα
> formatted υπολογιστή) αλλά το μόνο χειρότερο από το καθόλου backup,
> είναι το backup που δε δουλεύει όταν το χρειαστείς!
>
> Καλό κουράγιο και αχρείαστο να 'ναι ;-)

> Επειδή εγώ είμαι πολυ-asshole-ος (διάβαζε τεμπέλαρος), αν έχει κανείς
> την όρεξη να μαζέψει τα παραπάνω σε κάποιο wiki / forum.

+1 υποδύομαι τον πολυπράγμωνα :-p

(
Πιθανότατ όταν στήσω το μηχανισμό [=όχι σύντομα] να έχω κάτι που να
μπορεί να ανέβει σε κάποιο wiki επειδή έχω την τάση -εδώ και 1+χρόνο- να
ντοκουμεντάρω με άφθονα σχόλια ό,τι κάνω ## ευχαριστώ έναν πραγματικά
πολύπειρο φίλο που μου δίδαξε τη διαφορά του "θορύβου" από την
"πληροφορία" ##
)

> Φιλικά,
> Απόλλων

Ευχαριστώ!

--%<---

> [4]
> http://www.devarticles.com/c/a/MySQL/Backing-Up-Your-MySQL-Databases-With-MySQLDump/
> [5] http://en.wikipedia.org/wiki/Log-structured_file_system
> [6] http://www.thic.org/pdf/Oct00/stk.mfisher.pdf
> [7] http://blogs.techrepublic.com.com/10things/?p=895
> [8] http://linux.about.com/od/softbackup/Linux_Software_Backup_Solutions.htm

  • 9.10 Manolis Christodoulou
    • Re: 9.10 Apollon Koutlidis
      • Re: 9.10 Savvas Radevic
      • Re: 9.10 Manolis Christodoulou
        • Re: 9.10 Apollon Koutlidis
          • Αντί... Nikos Alexandris
            • ... Apollon Koutlidis
              • ... Nikos Alexandris
                • ... Apollon Koutlidis
                • ... Νίκος Αλεξανδρής
          • Μαθη... Οικονομάκος Ηλίας - Economakos Elias
            • ... Οικονομάκος Ηλίας - Economakos Elias
          • Re: ... Νίκος Αλεξανδρής

Απαντηση