2011/6/4 Panagiotis Theodoropoulos <tpanagio...@gmail.com>:
> Θα ήθελα την γνώμη σας και την εμπειρία σας στο παρακάτω.
> Θέλω να ανεβάσω στο διαδίκτυο ιστοσελίδα που είναι φτιαγμένη και
> χρησιμοποιεί LAMP SERVER σε UBUNTU SERVER 11.04.
> Από όσα γνωρίζω στον Ubuntu server όταν εκτίθεται στο διαδίκτυο είναι
> καλύτερα για λόγους ασφαλείας να μην εγκαθίσταται και να χρησιμοποιείται gui
> περιβάλλον, αλλά η γραμμή εντολών.

Αυτό είναι για πολλούς λόγους: Τόσο για λόγους ασφαλείας (μικρότερη
"εκτεθειμένη επιφάνεια") όσο και για λόγους απόδοσης / εξοικονόμησης
μνήμης.

Το δεύτερο σε ενδιαφέρει κυρίως αν ο server σου είναι VPS οπότε τα 100-200
MB ή και παραπάνω που πιάνει η desktop λειτουργικότητα θα σου λείψουν, ή/και
αν η σελίδα για την οποία μιλάμε είναι επαγγελματική.

> 2. Ποια είναι κατά την γνώμη σας η καλύτερη λύση από πλευράς ασφαλείας. Να
> χρησιμοποιήσω το /var/www σαν domain ή να δημιουργήσω στον apache2 ένα
> virtual domain?

Αν σηκώσεις μόνο μία σελίδα δεν έχει τόση σημασία πιστεύω. Μπορείς να
κρατήσεις το /var/www γιατί αλλιώς μπορεί να έχεις διάφορα προβλήματα σε
κάποιες περιπτώσεις με την php (π.χ., αν την τρέξεις μέσω fastcgi+suexec).

> 4. Υπάρχει κάτι επιπλεον που πρέπει να προσέξω?

Αν η σελίδα είναι επαγγελματική, πρέπει να προσέξεις πολλά πράγματα.
Πρώτα απ' όλα είναι καλύτερα να χρησιμοποιείς τις LTS εκδόσεις (π.χ., 10.04
αντί για 11.04) αφού έχουν security updates για περισσότερο καιρό, οπότε
δε θα σε πονοκεφαλιάζουν με ανάγκη για dist-upgrade συχνά.

Δεύτερον θα πρέπει να προσέξεις το backup.

Τρίτον θα πρέπει να δεις τον κώδικα της ίδιας της σελίδας ότι είναι ασφαλής.

Τέταρτον το τι θα κάνεις σε περίπτωση που δεχτείς DoS/DDoS.

και πολλά άλλα που δυστυχώς δεν έχω το χρόνο να αναφέρω, πάντως
το στήσιμο ενός server επαγγελματικών προδιαγραφών είναι κάτι που
χρήζει αρκετού ψαξίματος :)

Φιλικά,
Παντελής