> Εχω στησει ενα ubuntu server, την τελευταια version

Γίνε πιο συγκεκριμένος, έχεις την έκδοση 10.04, 11.10 ή 12.04;

> οπως επισης εχω εγκαταστησει και το παραθυριακο περιβαλλον

Μήπως ξέρεις πιο εγκατέστησες; Gnome, KDE, LXDE, XFCE;

> ολα εχουν παει καλα, εχω κατεβασει και τα updates, εχω φτιαξει και εναν
> admin χρηση <<ad>>

Μέσω της διαχείρισης χρηστών από το desktop manager;

, οταν παω να τραβηξω shotcut ενα προγραμμα που ειναι ηδη
> εγκατεστημενο, μου λεει οτι δεν ειμαι ο owner,

1. Πού τραβάς το shortcut; Από ποιο φάκελο/αρχείο σε ποιο φάκελο;
2. Πώς τραβάς το shortcut; Μέσω τερματικού ή κάποιου προγράμματος (π.χ.
nautilus);
3. Δώσε το αποτέλεσμα της εντολής:

id

Θα δείξει σε ποιες ομάδες είσαι. Ως διαχειριστής θα πρέπει να είσαι στις
ομάδες admin και adm (νομίζω, δεν ειμαι σίγουρος).

Αν όντως είσαι σ'αυτές τις ομάδες, τότε πιθανότατα δεν έχεις ζητήσει
προνόμια διαχειριστή για αλλαγές σε φακέλους του συστήματος:

gksu nautilus

Μπορείς επίσης σε κάποιο αρχείο/φάκελο με δεξί κλικ > Properties >
Permissions να θέσεις read/write access για να διαβάσουν οι άλλοι
("others") το αρχείο. Κοίταξε και ποιος είναι ο owner του αρχείου.