2012/7/24 Kostas Oikonomou <kikono...@yahoo.gr>:

> Αγαπητοί φίλοι,
>
> Θα 'θελα να ρωτήσω κατά
> πόσο γίνεται (είναι εφικτό) να χρησιμοποιώ
> την τελευταία έκδοση του Ubuntu (12.04) με
> προηγούμενους πυρήνες Linux, πιο συγκεκριμένα
> τον 2.6.31-14, αυτόν δηλαδή που χρησιμοποιεί
> η έκδοση 9.10.

Δε νομίζω να είναι εφικτό χωρίς λίγη ταλαιπωρία γιατί
νομίζω ότι κομμάτια του stack (π.χ., upstart)
χρησιμοποιούν features των νεότερων πυρήνων.

Μπορεί όμως και να κάνω λάθος, οπότε το ευκολότερο
είναι να το δοκιμάσεις σε μια εικονική μηχανή.

Το 10.04 μου φαίνεται καλύτερη επιλογή πάντως για τη
δική σου περίπτωση και είναι πιο πιθανό να δουλεύει
και με τον πυρήνα του 9.10. Μέχρι να τελειώσει το
support του (2015) έχεις καιρό ή να τελειώσει η ζωή
του hardware και να το πετάξεις ή να φτιαχτεί το bug
και να μπορείς να δουλεύεις τον τελευταίο πυρήνα.

> Ο λόγος είναι γιατί έχω έναν
> υπολογιστή σχετικά παλαιό (περίπου
> 10ετίας) όπου ενώ "τρέχει" κανονικά
> την 9.10, δεν "τρέχει" κάποια νεώτερη
> έκδοση. Πάντα "κολλάει" το
> πληκτρολόγιο. Έχω δοκιμάσει και ένα
> πληκτρολόγιο με σύνδεση USB αντί PS2 (που
> έχει κανονικά ο υπολογιστής) χωρίς
> αποτέλεσμα. Η σκέψη μου είναι ότι το
> μηχάνημα μου, έχει κάπου κάποιο hardware,
> που χρειάζεται driver ο οποίος πιθανό να
> έχει αφαιρεθεί από τους επόμενους
> πυρήνες Linux (όχι κατ' ανάγκη το πληκτρολόγιο
> αλλά κάποια μνήμη ή κάποιο τσιπάκι).

Το καλύτερο νομίζω είναι να προσπαθήσουμε να το φτιάξουμε
αυτό αντί να το "σπρώχνουμε κάτω από το τραπέζι".

Μια καλή ιδέα είναι να τρέξεις τα κλασικά

lspci -vvnn > lspci.txt
lsusb -v > lsusb.txt
dmidecode > dmidecode.txt
lsmod > lsmod.txt
dmesg > dmesg.txt

από το 9.10 και να τα κάνεις όλα ένα tarball ώστε να μπορούμε
να τα δούμε μήπως είναι κάτι προφανές.

> Τέλος, αν είναι εφικτό,
> μπορώ να κερδίσω από τις νέες δυνατότητες
> των νεώτερων εκδόσεων του Ubuntu, πχ
> περιβάλλον Unity, Libreoffice, αναβαθμίσεις
> (πλην του πυρήνα) κλπ; Ή μήπως αυτό που
> θα προκαλέσω είναι ένα μεγάλο μπέρδεμα
> με αποτέλεσμα και πάλι να μη λειτουργεί
> σωστά ο υπολογιστής;

Νομίζω ότι δεν έχεις να κερδίσεις πολλά σε παλιό μηχάνημα
με 512 RAM, αλλά μια δοκιμή θα σε πείσει.

> Πρόκειται για ένα
> μηχάνημα με Pentium4 2.6GHz, 512Mb RAM και 80GB σκληρό.
> Να σημειώσω ότι δοκίμασα επίσης να
> αντικαταστήσω και το ποντίκι με ένα
> ασύρματο σε θύρα USB χωρίς αποτέλεσμα
> (έκανα όλους τους πιθανούς συνδυασμούς
> με τα πληκτρολόγια και τα ποντίκια, από
> ένα PS2 και από ένα σε θύρα USB.

Νομίζω το μόνο που μπορεί να μας πει κάτι χρήσιμο είναι
το output του dmesg, μπας και αναφέρει κάποιο σχετικό
μήνυμα λάθους. Μπορεί να χρειαστεί να αυξήσεις το log level
του πυρήνα σε "debug".

Χαιρετισμούς,
Παντελής