2013/4/23 Pantelis  Koukousoulas <pkt...@gmail.com>:
> Μπορείς να κάνεις το backup system cron job, στην οποία περίπτωση
> δε θα σου ζητήσει password για να τρέξεις τη "shutdown -h now"
> γιατί τα cron jobs τρέχουν ως root.
>
> Δηλ, απλά φτιάχνεις ένα scriptaki π.χ.,
>
> backup-and-shutdown:
> <backup_entoles>
> shutdown -h now
>
> και το βάζεις στο /etc/cron.daily π.χ.
>
> Αλλιώς αν θέλεις την εντολή backup-and-shutdown να την τρέχεις
> interactively (όχι ως cron job) μπορείς απλά στο /etc/sudoers
> να κάνεις το χρήστη σου να τρέχει τα πάντα ως root χωρίς
> [...]

Το sudoers παρέχει μεγάλη ευελιξία. Μπορεί να ρυθμίσει ο χρήστης ή μια
ομάδα χρηστών να μπορούν να τρέξουν συγκεκριμένες εντολές ή μάσκες
εντολών ως root χωρίς password ή με το password τους. Η λογική και ο
λόγος που φτιάχτηκε το sudo δεν είναι ή τα κλειδώνω ή τα ξεκλειδώνω
όλα. Το αντίθετο: Καθορίζω, ελέγχω και καταγράφω με ακρίβεια ποιος
τρέχει τι ως root στο σύστημα χωρίς να χρειάζεται να τους δίνω
απεριόριστη root access.

> Μπορείς να ψάξεις στη google για περισσότερες πληροφορίες
> σχετικά με sudoers και NOPASSWD.
>
> Χαιρετισμούς,
> Παντελής

Konstantinos Togias
M.Sc. in Mathematics of Computers and Decision Making