Αγαπητοί φίλοι,

Μήπως κάποιος/α από εσάς ξέρει κάποιο εγχειρίδιο (κατά προτίμηση σε pdf μορφή)
που να έχει τα βασικά, πως να χρησιμοποιήσω το R statistics/R commander;

Η μέχρι τώρα «στατιστική» μου εμπειρία είναι από το SPSS, όπου μπορούσα να
επιλέξω κάποια δεδομένα βάσει κριτηρίων (πχ ηλικία > 40ετών), να κάνω απλές
στατιστικές αναλύσεις όπως το χ2 και το t-test, και τέλος να παράγω κάποια
γραφήματα, όπως ιστογράμματα, ή box-plots.

Δεδομένου ότι προσπαθώ να «απεξαρτητοποιηθώ» πλήρως από το περιβάλλον των
Windows, σκάω να μάθω να κάνω, πάνω-κάτω τα ίδια πράγματα στο R statistics/R
commander, φυσικά μέσα από περιβάλλον Ubuntu 14.04. (Ο μόνος λόγος που
αναγκάζομαι κάποιες φορές να γυρίσω στα Windows (s)Vista είναι για να δουλέψω
το SPSS)

Έχω κάνει πολλές αναζητήσεις στο διαδίκτυο, «κατέβασα» πολλά pdf, αλλά όλα
είναι αρκετά «ακαταλαβίστικα» γιατί δεν έχουν οδηγίες πως να χειριστώ το
γραφικό περιβάλλον του R statistics/R commander και να κάνω κάποια απλά
πράγματα.

Τα κατάφερα μέχρι τώρα να απομονώσω κάποια δεδομένα σε καινούργια «data sets»
και έκανα μια φορά και ένα χ2 τεστ. Βγαίνοντας από το πρόγραμμα, δεν κατάφερα
να σώσω τη δουλειά που έκανα, παρά του ότι του ζήτησα να τα σώσει (δεν τα
βρίσκω πουθενά). Σήμερα προσπαθούσα να διορθώσω κάποια δεδομένα πατώντας το
κουμπί «Edit Data Set», αλλά δεν έπαιρνε τις διορθώσεις.

Αν μπορούσε κάποιος/α να μου δώσει κάποιο site ή κάποιο pdf αρχείο που να με
βοηθήσει θα με έσωζε κυριολεκτικά.

Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων για το σίγουρο ενδιαφέρον σας.

Φιλικά

Κώστας Οικονόμου