Καλησπέρα σας.

Επειδή πριν λίγο καιρό ήρθα και εγώ αντιμέτωπος με παρόμοια κατάσταση στο Ubuntu GNOME 14.10 με το GNOME 3.14.3, όπου εκεί εκτός από το Startup Applications δεν υπάρχει πλέον κάτι αντίστοιχο, ούτε καν το gnome-session-properties και από ότι είδα, τίποτα άλλο σχετικό με την διαχείριση των εφαρμογών εκκίνησης, απλά αναφέρω έναν άλλο τρόπο.

Στον προσωπικό κατάλογο του χρήστη υπάρχει ο φάκελος ~/.config/autostart όπου μέσα μπορεί κάποιος να τοποθετήσει αρχεία .desktop (με περιεχόμενο ακριβώς όπως στο /usr/share/applications τα οποία θα εκτελούνται κατά την είσοδο του χρήση στην συνεδρία GNOME. Εκτός από την κλασσική έννοια των εφαρμογών, με τον ίδιο τρόπο μπορεί κάποιος να εκτελέσει scripts. Για παράδειγμα εγώ έχω φτιάξει ένα script (bash) με διάφορες λειτουργίες που θέλω να εκτελούνται κατά την είσοδό μου στο σύστημα και το έχω αποθηκεύσει στον προσωπικό μου φάκελο με το όνομα .startup.sh. Στη συνέχεια δημιούργησα ένα αρχείο startup.desktop στο ~/.config/autostart, όπου στο σημείο Exec έχω βάλει την εντολή sh /home/$USER/.startup.sh. Έτσι κατά την είσοδό μου στο σύστημα εκτελείται η προηγούμενη εντολή, όπου αντιστοιχεί στην εκτέλεση του .startup.sh script.

Επειδή σε όλες τις προηγούμενες εκδόσεις χρησιμοποιούσα και εγώ το gnome-session-properties ή Startup Applications, δεν γνωρίζω αν η παραπάνω μέθοδος υπάρχει από παλιά είναι σχετικά νέα. Πάντως την αναφέρω για παν ενδεχόμενο για όσους δεν την γνωρίζουν, διότι εμένα μου φάνηκε αρκετά χρήσιμη.

Με εκτίμηση,
Ηλίας