Jag är grymt bortskämd när det gäller min Ubuntu 7.10 allting sedan jag installerade Ubuntu för första gången våren 2007 har bara fungerat - tills nu - men det har inte med Ubuntu att göra heller egentligen......

Jag försöker installerar Megaphone http://www.megaphone.se/html/MEGAphone.asp och deras Vood 322 modem/router http://www.megaphone.se/html/produkt322.asp och det är här jag stöter på patrull.

När jag kopplar ihop alting enligt instruktion http://www.megaphone.se/html/diy.asp med min ADSL D-link DSL 300T (med splitter) kommer jag till sist till en fråga om jag har FAST eller DYNAMISK IP och jag har Dynamisk enligt min ADSL leverantör http://www.teleservice.net _Men_, jag vet inte var eller hur jag skall ställer in min dator så att den kan berätta för Vood att det är så!

När jag går in på System> Administration> Network och Network tools stå det redan en massa där men inget som jag känner igen som mitt IP nummer. OK jag skall inte försöka mig på något jag inte begriper.......

Jag har talat med Megaphone support och dom är på gång med att skaffa sig kunskap om Linux säger dom men det hjälpa inte mig just nu.

Hoppas att jag har förklarat detta begripligt.

Tack
/C