Hej!

2008/5/8 evert larsson <[EMAIL PROTECTED]>

> Lyckas inte med att få java-motorn att fungera.
> Eftersom  Ubuntu bara gör version 1.4 tillgänglig har jag försökt lamed
> att installera version1.6u7
> manuellt.  Vid test på Java:s hemsida hittar inte testen den
> installerade versionen, den fungerar allså inte. Detta gäller forståss
> run-time-java (jre). Instllningen på min webläsare är ok.

Vilken version av Ubuntu kör du, och om det är en gammal, skulle du kunna
tänka dig att uppdatera? Senaste stabila versionen, som kom i våras, har
Java 6 (eller 1.6 med gamla numreringen). Paketet heter sun-java6-jre och
plugin för webbläsaren heter sun-java6-plugin

Kolla om det är ett alternativ först, annars så ska det gå att få det att
funka på fler sätt. :)

-- Stoffe

Kristoffer Lundén
✉ [EMAIL PROTECTED]