Min rekommendation är att om det funkar bra idag så är det inget att lägga
tid på att byta till Ubuntu. Debian och Ubuntu funkar fint med varandra. Om
man ska våga sig på att generalisera hårt kan man säga att Ubuntu till stor
del är en upputsad delmängd av Debian. Debians (möjliga) fördelar är mer
paket/mjukvara och stabilitet, Ubuntus är (möjligen) puts och täta,
regelbundna uppdateringar. Med stora skopor salt.

Länge körde de flesta Debian på server och Ubuntu på skrivbordet (om man
inte körde helt andra saker så klart). Ubuntu kan nu för tiden väl hävda sig
även som server, så det är inte ett felaktigt val så sett.

När jag sätter upp servrar numera blir det Ubuntu, men de Debian-servrar som
sen tidigare rullar och funkar låter jag vara. Vilket också är min
rekommendation. Om vi inte pratar för skojs skull eller för att lära sig
eller för att man vill. :)

-- Stoffe

Kristoffer Lundén
✉ [EMAIL PROTECTED]