Finns vissa fria varianter som VMWare player, som kan köra men inte skapa
virtuella maskiner. Kanske finns det ngn mer variant.

Provade för övrigt nya Workstation 6.5 som släpptes alldeles nu (trial
version 30 dagar) för jag skulle så gärna vilja köra Unity (plocka ut
enskilda fönster till din vanliga desktop) men tyvärr så funkar den
fortfarande för jäkla illa. De kör fortfarande OSS vilket innebär att man
måste trixa en massa för att få ljudet att funka, mitt grafikkort stöddes
inte (väldigt vanligt Intel) och den tar mycket mer resurser än Virtualbox.
Jag kör iofs hellre Virtualbox av principiella skäl (öppet!), önskar bara
att deras "variant" på Unity som kallas Seamless mode funkade för mig.
Buggarna är rapporterade så det kommer nog. :)

Ska även testa att köra KVM vid tillfälle eftersom det är där framtiden
verkar vara om man får tro distributioner och kärnutvecklare.

-- Stoffe

Kristoffer Lundén
✉ [EMAIL PROTECTED]
✉ [EMAIL PROTECTED]