On Tue, Oct 07, 2008 at 04:23:28PM +0200, Thomas Holmgren wrote:
> Hej...
>
> Jag funderar att köpa eee-pc 901 med XP home..
> Är det lätt att ta bort XP o installera ubuntu hjälp av en usb-kabel? men
> vilken typ av usb-kabel ska jag ta?
>
> Om jag ånger mig o vill tillbka XP blir det också lätt att ta bort ubuntu o
> installera XP med usb-kabel?
>
> Jag är osäker på det o hoppas punktdisplay fungear bra med eee-pc..
>
> Mvh Thomas...

Bättre att köpa en eee-pc med linux på från början eftersom du då får
bättre hårdvara i datorn.

Lättaste sättet är att använda en usb-cd-enhet att boota datorn från och
installera från (oavsett om du ska installera linux eller windows).
Linux kan du dock alltid installera på hur många olika konstiga sätt som
helst...
--
Med vänliga hälsningar
Fredrik Gustafsson