Jag har upptäckt att det i många fall finns flera kopior
av samma typsnitt på olika ställen i filsystemet.

Mest flagrant så finns det en katalog

/usr/share/fonts/truetype/truetype/

varsinnehåll är identiskt eller i det närmaste identiskt med
katalogen /usr/share/fonts/truetype/ som den ligger i.

Hur kan/ska jag göra för att rensa upp i detta och samtidigt
försäkra mig om att i varje fall behålla den mest
uppdaterade varianten av varjke typsnitt?

Jag antar att det gäller andra filtyper också och att det
är en effekt av uppgraderingen från hardy till intrepid
(som jag tydligen gjorde alldeles för tidigt: ingen
OpenOffice 3, perl 5.10 var inte så mycket bättre och
KompoZer kraschar...)

/BP