Hej.
Jag lyckas inte installera Ubuntu 8.04.1 på min bärbara HP Compac 7615s.

Systeminformation:
Microsoft Windows Vista Home Basic, version 6.0.6001, service pack1.
CPU: Mobile AMD Sempron(tm) 3800+, 2200Mhz, 1 kärna, 1 logisk processor.
RAM: 2 Gb.
GRAFIK: ATI Radeon X1250.
HD: Hitachi HTS541680J9SA00 ATA Device.

Jag har provat att (1) installera "demon" och att (2) installera Ubuntu som ett
program inuti Windows.
Demo installationen som sker i DOS läge genererar "ERROR" på varenda rad.
Den andra installationen som sker i Windows "hänger sig" efter ca 35%.
Jag har provat bägge installationerna flera gånger med samma resultat.
Finns det några kända problem? Finns det någonting jag kan göra för att få det
att fungera?

Vänliga hälsningar
Jonas