2009/3/28 Ragnar Moberg <ragnar.mob...@gmail.com>

> Om det gäller enkel animation för tex. reklam så kan du använda gimp för
> att göra gif-animationer. Annars så funkar flash utmärkt i wine.

Som Ragnar sa kan du använda t.ex. wine, men jag föreslår att du även kollar
på virtualiseringslösningar (t.ex. VirtualBox) och kör exempelviss
programmet "FlashDevelop" eller Adobes egna flash därigenom, då det är
mindre risk att en uppdatering sabbar din installation, dock kräver det att
du har någon typ av Windows-nyckel...
// Emil Tullstedt