On Sunday 01 November 2009 19:40:32 Conny wrote:
> Finns det nån applikation man kan använda för att minska bilder med?
> Te.x om jag har 100 bilder i 1024x768 som jag vill ha ner till exempel
> 600x480?

Känner man sig bekväm i terminalen så är det nästan lättast att installera
programmet imagemagick.  Det tillhandahåller kommandona convert och mogrify,
som bland annat kan ändra storlek på bilder. Skillnaden mellan dessa två
kommandon är att convert skapar en ny fil medans mogrify förändrar den
befintliga bilden.

// Andreas