Protokoll över möte som hållits enligt denna Ubuntu-se mötesdagordning:
https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C ... M%C3%B6te5 <https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C3%B6te/IRCM%C3%B6te5>

HakanS öppnade mötet kl. 19:30 onsdag den 19:e januari och hälsade alla
välkomna.

1. HakanS valdes till mötesordförande.
2. Peetra valdes till protokollförare.
3. HakanS avrapporterade punkt 4. och punkt 5. från föreg. möte. Dagon har fått tillgång att ändra på Drupalsidorna Mötesriktlinjerna har ändrats enligt vad som beslutades. Föregående mötes protokoll godkändeshttps://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-se/2011-January/005233.html.
4. Diskussion och beslut om LoCots organisation.
HakanS berättar att det idag finns grupper för Support, Marknadsföring, Ubuntunyheter, Webbplatsen och Översättning på. http://dump.linuxchick.se/Ubuntu-se-organisation.pdfochhttp://www.ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?p=427547#p427547visas, varav den senare leder till diskussion. Christoffer specificerar sig lite grann och det grubblas om ledningsgruppens mandat och fungerande. Hela diskussionen utanhttp://www.netikka.net/peetra/log/rensad_log_om_omorganisering_19_jan_2011.txtDiskussionstråden i forumet är öppen. En snabb icke beslutande omröstning om huruvida en ledningsgrupp ska finnas gjordes, 3 var för en ledningsgrupp och 5 emot.

21:38 < HakanS> Jag lämnar över klubban till Christoffer. Jag måste lämna mötet.

Punkt 4 bordlades till nästa möte.

5. [Diskussion] Ny Team Contact bordlades till nästa möte.

6. Tidpunkt för nästa möte: onsdagen den 2:a februari 19:30 - 21:30, mötesdagordning påhttps://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C ... M%C3%B6te6 <https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C3%B6te/IRCM%C3%B6te6>

10 st närvarande anmälde sig:
< HakanS> HakanS
< m1rage> ~eliasson
< peetra> _o/
< forslan> forslan
< mghg> mghg
< tumba25> _o/
< Little-John> p.forsberg
< Farmfield> närvarande (så Peetra får med det i protokollet)
< vulfgar> o/
< Christoffer> christoffer-holmstedt mitt launchpad id. Meddelade inte det när jag anlände.

Fullständig logg för mötet på
http://www.netikka.net/peetra/log/irc_19_jan_2011.log