Detta låter intressant. Efter att ha läst på lite
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuGlobalJam så kan jag tänka mig att lägga
lite energi online under den helgen. Jag har inte planerat in något
annat än, så jag lägger in Ubuntu Global Jam preliminärt i kalendern.

Jag bor själv i Luleå så känner att det är lite för långt/dyrt att åka
till Stockholm för en endagsträff men jag skulle som sagt gärna göra
något online. Det som faller mig i smaken är att komma igång med en
svensk bug jam/papercut fix. Jag vet inte hur många svenskar som
aktivt sysslar med triaging och fixa buggar men tror intresset finns
hos många om det bara var lite enklare att komma igång.

Jag sitter själv i startgropen för att börja med bug
triaging(översättning?) men det känns lite osäkert än så länge utan
ett tydligt körschema/rutiner.

https://wiki.ubuntu.com/UbuntuGlobalJam
https://wiki.ubuntu.com/Jams/Bugs
https://wiki.ubuntu.com/PaperCut