Hej!

Rapport från Ubuntunyheter-projektet:

Projektet Ubuntunyheter lanserade sitt nyhetsflödet på Wordpress-platsen
Ubuntunyheter.nu den 9 oktober 2010 efter att Farmfield hade byggt
Wordpress-platsen på några få dagar. Senare under hösten blev nyhetsflödet
en del av innehållet på första sidan av Drupal-platsen för Ubuntu Sverige
och ett mobilt tema lanserades den 7 december 2010. Fram till julhelgen
publicerades i genomsnitt drygt ett nyhetsinlägg per dag.

I början av januari 2011 försökte projektledaren MGHG få igång nyhetsflödet
igen, men det har inte lyckats. Huvudorsaken är att MGHG är ensam aktiv
redaktör och det inte funnits någon tid för projektarbete efter prioritering
av yrke och privatliv. Två personer har dock anmält sitt intresse att hjälpa
till, men en av dessa har inte återkommit efter tekniska problem med att
signera Ubuntu Code of Conduct och i det andra fallet har projektledaren
inte haft tid att kontakta den intresserade.

För mer information om projketet se Wiki-sidan
https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/Ubuntunyheter.

MGHG, projektledare för Ubuntunyheter

P.S. Det är inte bara det att jag har haft dåligt med tid utan också att jag
har tappat energin och entusiasm att engagera mig inom Ubuntu Sverige. Jag
tog initiativ till Ubuntunyheter eftersom jag tycker att Ubuntu är
fantastiskt och att det finns så mycket positivt som händer. Jag har dock
inte upplevt något större intresse från de som yttrar sig mest inom LoCo
Ubuntu Sverige. Trevliga undantag finns (ingen är glömd), men bristen på
återkoppling i kombination med att jag har varit ensam redaktör har gjort
att jag tappat energi och entusiasm.