fre 2011-04-29 klockan 15:19 +0200 skrev lars:
> nej det viste jag inte hur gör man då

Du väljer Ubuntu Classic vid inloggningen, när du klickat på användaren
och skall skriva in lösenord så finns det lite extra funktioner i
nederkant, bland annat detta val.

Mint ser trevlig ut, elementary ser ännu trevligare ut och fungerar
betydligt bättre med Ubuntu (IMHO). Själv är jag helsåld på Unity både
på laptopen och stationära maskiner.

Är du nyfiken på elemtary så kan du lägga på den via ubuntu-tweak:
http://ubuntu-tweak.com/source/elementaryart-elementarydesktop/

EN varning dock, det verkar finnas någon bugg just nu i kombinationen
uppgradering från 10.10 med Elementary till 11.04.

http://www.omgubuntu.co.uk/2011/04/using-elementary-os-or-other-ubuntu-derivatives-dont-upgrade-to-natty/

/Anders W