Hej ubuntuanvändare!
Jag har börjat med ubuntu 11.04 igen.
Nu  är det så orca fungerar men inte brllty.
och de finns i  ubuntu har kollat men   min display visas inte i brltty
hur startar jag brltty ?
och när den fungerar vill jag brltty ska starta autiomatiskt  med orca.
Jag har windows 7 homepremium jaws och nvda samt ubuntu som jag installerade med wubie.
i windows fungerar min punktdisplay men inte i linux asså ubuntu
varför ?
de samma är med vinux som har brltty i sig och så punktdispalyen går inte där heller har gjort förut men har inte använt linux sen i sommras då också i början av sommar jag lämna de min display på lagning men kan de vara så polarprint har späärat min display eller att den spärrad mot brltty

snälla hjälp   mig  för vill också ha punktstöd i ubuntu som förut