= Protokoll IRC-Möte onsdagen den 9:e novenber 2011 =
=== Närvarande ===
 * Christoffer (launchpad: christoffer-holmstedt)
 * HakanS
 * larsemil
 * itmannen
 * Morpa
 * gusnan
 * knarF_se
 * CasperN
 * joru

Christoffer öppnade mötet 20:30.
----
== 1. Val mötesordförande ==
Christoffer valdes till mötesordförande

== 2. Val av protokollförare ==
itmannen valdes till protokollförare

== 3. Godkännande av protokoll från senaste mötet ==
https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/M%C3%B6te/IRCM%C3%B6te15/protokoll

Protokollet godkändes.

== 4. Presentation av Team Leader och Team Contact ==
Mitt  namn är Håkan Sörensson. Jag har varit Team Leader sedan knappt ett år.
Min avsikt är att fortsätta mitt arbete på samma sätt som tidigare.

Jag heter Christoffer Holmstedt och är ny kontaktperson för Ubuntu Sverige.
Jag läser just nu till högskoleingenjör i datateknik vid Luleå
tekniska universitet och beräknar ta min examen till sommaren.
I mars kommer jag flytta till Västerås men under mitt
examensarbete(april - maj) kommer jag veckopendla till Stockholm.
Om allt går som jag vill kommer jag genomföra mitt examensarbete på
Stiftelsen för internetinfrastruktur.
Inom Ubuntu kommer jag fokusera på framtiden och försöka hitta roliga
projekt som kan intressera fler inom gemenskapen
så att fler blir aktiva.

== 5. Avrapportering från projektgrupperna ==
Frågan ställs, Hur ska vi få flera att engagera sig? Några anser att
fler intresserade kommer när vi aktiva själva visar vad vi gör utåt,
det måste helt enkelt synas vad vi gör. Samtidigt är det även viktigt
att vi aktiva visar vad man kan engagera sig i. CasperN påpekar att
sidor så som https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/Support och
https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/LokalaTraffar måste fixas eftersom
nya snabbt besöker dessa sidor och en tom sida visar på inaktivitet.

HakanS har inget att rapportera från webbdesign-projektet. Problemet
är att vi inte har fått in någon som kan/vill/har tid att ändra
forumdesignen (phpBB).
christoffer: Inom projektet "Svenska videoguider" har vi haft ett
första projektmöte via skype. Det skedde i måndags.
Diskussionspunkter och tankar finns på
https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/Skarminspelningar/Diskussionspunkter.
Det mest konkreta från mötet i måndags är att vi har mer eller mindre
spikat ett namn "svenska videoguider" som projekttitel.
Sedan vill vi satsa på kvalité och någorlunda regelbundna släpp av nya filmer.
Vi tar tillbaka frågan till projektgruppen och tar diskussionen där
efter feedback härifrån.
HakanS: Skulle vara kul att få lite fart på arbetet att ta fram
flygblad, brochyrer och presentationer för att sprida Ubuntu.
christoffer: HakanS: Har du tid att specificera
https://wiki.ubuntu.com/SwedishTeam/Flygblad.

== 7. Planering av jobb att utföra till nästa möte ==
Föregående punkter var val av kontakperson och team leader det har genomförts.
Samt att försöka få igång ledningsgruppen detta har inte gjorts.
Förhoppningsvis kan vi ha första ledningsgruppsmötet nästa torsdag
(17e november)

== 8. Tidpunkt för nästa möte ==
Förslaget som ligger är onsdagen den 7e december 20:30 till 21:30.
Förslaget godtogs enhälligt.

----
Mötet avslutades Nov 9 21:39:23 2011.

--