Hej
Jag har stött på liknande problem, även med 11.10, som jag kör nu.
Detta främst när jag har många filmer jag ska ladda upp. Exempelvis
från senaste utlandsresan hade jag ungefär 1,5 GB med filmer som
skulle upp vilket tog ungefär en vecka drygt. Vilket rent teoretiskt
är extremt lång tid när jag sitter på 100/100Mbit uppkoppling. Tyvärr
saknar Ubuntu one idagsläget information om exakt vad som händer om
det inte är några enstaka filer då står det som tidigare nämnt att fil
"xyz" håller på att laddas upp. Alternativt fil "XYZ" har laddats upp
till ubuntu one. (exakta formuleringar är jag osäker på). Det ska
finnas någon form av panel-applet till unity och gnome men jag har
tyvärr inte hittat den.

Som svar på dina frågor:
1) Det går tyvärr inte att se exakt vad som händer bakom kulisserna om
inte "u1sdtool" har mer information, jag har själv aldrig testat det.
Tack för tipset Anders.

2) Ja, gröna och gula pilar visar att en fil inte är synkroniserad.
Gröna "bockar" visar att en fil är synkroniserad (Med unity 11.10, vet
inte om det stämmer för andra varianter).

Med vänlig hälsning
--
Christoffer Holmstedt