Hur menar du med tar upp all plats? Är det att partitionen är full och du
kan inte ens ladda ner en bifogad fil från ett mail? Eller är det att hela
partitionen är version 12.04?

Om det är det första: radera filer och avinstallera program så du får
ledigt utrymme på disken. Jag vet inte hur mycket som behövs tyvärr.
Om det är det andra: då är det bara att uppgradera. 12.10 kommer ersätta
12.04, men dina privata filer och program kommer vara kvar oförändrade.

Den söndagen den 3:e februari 2013 skrev Kjell Holländer<
kjellhollan...@yahoo.com>:
> Hej. Jag får påminnelse om att jag kan uppgradera till UBUNTU 12.10.
> Då min 12.04 tar all plats i UBUNTU-partitionen så skulle jag vara mycket
tacksam om någon kunde tipsa om hur man enklast uppgraderar till 12.10.