SDL står troligtvis för "Simple Directmedia Layer" i detta sammanhang. Jag
är inte helt hundra då det var några år sedan jag testade qemu.
http://www.libsdl.org/

Exakt vad du ska göra är svårt att säga. Har du testat att installera
"libsdl1.2-dev" istället för "libsdl1.2debian" som jag antar är
installerat...bäst att dubbelkolla det först.

En annan variant från http://www.oneunified.net/blog/2012/04/24/ är att
lägga till -curses som kommando. Hoppas dessa tips kanske kan hjälpa dig en
bit på vägen. -curses startar gästsystemet med enbart terminal, vet inte
riktigt om det är vad du vill.

--
Christoffer Holmstedt