I veckan skapade jag första avsnittet av Ubuntu Sveriges podcast [1]. Det
var spännande att bara slänga sig utför stupet och köra.

Mitt första tanke var att försöka få ihop ett fylligt avsnitt i månaden.
Men folk som kan det här med podcasts säger att det är fel väg att gå, man
ska istället spela in kortare avsnitt oftare för att få rutin på
inspelning, klippning och allt annat.

Så nu söker jag uppslag till avsnitt 2. Har  du något förslag på vad som
ska tas upp i det avsnittet?

Vill du vara med i vår podcast? Du kanske brinner och är expert på något i
Ubuntuvärlden och vill prata om det i podcasten? En återkommande sektion?

Eller är du expert på att redigera ljud och får rysningar när du här mitt
saxande i podden? Då får du gärna hjälpa mig :)

Jag lägger ut mp3:orna på archive.org [2]. Men jag får hela tiden tips om
att jag borde publicera dem i iTunes för det finns så många lyssnar där.
Men eftersom iTunes inte finns för Ubuntu har jag inte den möjligheten. Är
det någon här som kan hjälpa mig med det?

Jag skapade en feed på Feedburner [3], jag är dock osäker på att den är
bra. Någon som är expert på feeds och kan hjälpa mig?

Just nu publicerar jag ut podden på min egna blogg [4]. Men vi kanske kan
lösa det i vår portal så länkar och feeds kommer från vår egna domän?

Så avsnitt 2, vad ska jag ta med? Och har du förslag för kommande avsnitt
är det bara att hojta till.

[1] https://archive.org/download/UbuntuSverige/UbuntuSverigePod001.mp3
[2] https://archive.org/details/UbuntuSverige
[3] http://ubuntu.janfriberg.nu/category/loco-2/ubuntusverigepodcast/feed/