Prövade just att stänga av SSLv3 i min Dovecot IMAP-server. Gjorde detta
genom att sätta confen "ssl_protocols = TLSv1".

Verifierade med openssl s_client att SSLv3 inte längre accepterades, med
att det fungerade fint med TLSv1.0 TLSv1.1 samt TLSv1.2.

Tyvärr blev min mailklient Evolution nu ledsen.

  "Cannot communicate securely with peer: no common encryption algorithm(s)."

Kan det vara så illa att Evolution inte fixar att hantera aktuella
TLS-versioner eller kan det tänkas vara något mer cipher-specifikt?

Rör sig om Evolution 3.10, under Ubuntu 14.04.

// Andreas